Fructe de Goji (informatii utile)

ce este nisip kinetic

Goji, cunoscut si sub numele de Lycium barbarum, au o lunga istorie de folosire in Asia timp de peste 2.000 de ani ca parte a medicinei traditionale si ca supliment alimentar. 

 

 

 

Fructele de Goji: Beneficii si Efecte adverse

 

 

 

Fructele de goji, cunoscute si sub numele de Catina rosie, se prezinta ca niste mici fructe rosii pline de antioxidanti si proprietati terapeutice. Ele nu numai ca adauga un strop de culoare pe farfuria ta, dar sunt si delicioase si pline de gust. Aceste fructe sunt adesea vandute sub forma de pudra sau uscate si sunt adesea adaugate in multe suplimente si amestecuri de suc.
In acest articol ne dorim sa examinam indeaproape segmentul de nutritie, beneficiile si efectele secundare ale fructelor de goji.


Ce sunt fructele de Goji?

Fructele de goji au fost folosite de mult timp pentru valoarea lor nutritiva si proprietatile lor medicinale in tarile asiatice. In ultimele doua decenii, fructele de goji au devenit populare in intreaga lume si sunt consumate ca aliment functional datorita compusilor bioactivi cu proprietati benefice pentru sanatate. In plus, ele atrag o atentie tot mai mare in cercetare ca sursa de ingrediente functionale cu potential in aplicatii industriale.  Mai mult astazi exista rapoarte conform carora fructele de goji sunt cultivate in intreaga Europa, inclusiv in Italia, Portugalia, Grecia, Romania, Bulgaria, Serbia, Macedonia de Nord, precum si in Slovenia, Elvetia, Polonia si Lituania.
Cunoscute si sub numele de catina rosie, fructele de goji Lycium barbarum sunt originare din Asia. Datorita popularitatii lor crescute, fructele de goji sunt adesea prezente in suplimente si amestecuri de superalimente alaturi de alte fructe, plante si extracte. In plus, pe aceste fructe le vei gasi adesea sub forma uscata sau sub forma de pudra si adaugate in diverse retete.

Ce face fructele de goji atat de valoroase?
Fructul de goji este unic datorita continutul sau general de compusi bioactivi. In comparatie cu alte fructe comune, fructul de goji a prezentat o capacitate antioxidanta mai mica decat coacazele negre si afinele, dar mult mai mare decat fructul de kiwi, zmeura sau portocala. In plus, mai multe studii indica faptul ca fructele de goji negre au proprietati antioxidante mai puternice decat cele rosii. Dincolo de atributul sau antioxidant fructul de goji este deseori recunoscut ca superaliment datorita continutului sau bogat in compusi chimici numiti fitochimici, pe care plantele ii produc. In fructele de goji se regasesc : compusi fitochimici precum: polizaharidele, beta-carotenul si zeaxantina.

Polizaharidele sunt o caracteristica definitorie a fructului de goji si reprezinta o sursa esentiala de fibre alimentare. Un studiu efectuat in laborator a demonstrat ca polizaharidele din fructele de goji au contribuit la imbunatatirea functiei imunitare si la cresterea activitatii antioxidante totale in organism.

Beta-carotenul este responsabil pentru pigmentarea de culoare portocalie-rosie din fructele de goji si contribuie la sanatatea ochilor, a oaselor, a pielii si pentru dezvoltarea celulara. Cantitatea de beta-caroten continuta in fructele de goji se afla printre cele mai ridicate dintre toate plantele comestibile.

Zeaxantina joaca un rol crucial in sustinerea sistemului imunitar, iar cercetatorii cred ca aceasta ar putea ajuta la prevenirea unor afectiuni ale ochilor, care apare atunci cand partea centrala a retinei, numita macula, se deterioreaza.


Beneficii potentiale pentru sanatate

Fructele de goji au fost asociate cu mai multe beneficii potentiale pentru sanatate, hai sa descoperi cateva dintre ele:

1. Bogate in nutrienti
Fructele de Goji sunt o sursa excelenta de nutrienti, inclusiv vitamine si minerale. Doar 5 lingurite (28 de grame) de fructe de goji uscate contin: calorii: 98, proteine: 4 grame, grasimi: 0,1 grame, carbohidrati: 21,6 grame, fibre: 3,6 grame, zahar: 21,8 grame, fier: 11% din valoarea zilnica recomandata (VZR), vitamina A: 250% din VZR, vitamina C: 15% din VZR.
Asa cum poti vedea, chiar si o portie mica din acest fruct este plina de fibre, fier si vitaminele A si C. Fierul este un mineral esential implicat in transportul oxigenului si productia de globule rosii sanatoase. In acelasi timp, atat vitamina A, cat si vitamina C sustin roluri centrale in functionarea sistemului imunitar si care pot actiona ca antioxidanti in organism. Antioxidantii sunt compusi care ajuta la neutralizarea moleculelor daunatoare numite radicali liberi, prevenind astfel deteriorarea celulelor.
De fapt, un studiu de laborator a aratat ca tratarea celulelor cu extract din fructe de goji a contribuit semnificativ la nivelurile de antioxidanti si la reducerea mai multor markeri ai stresului oxidativ.

2. Sustin functia imunitara
Fructele de goji sunt utilizate de mult timp in medicina traditionala asiatica pentru a spori imunitatea in mod natural. Potrivit unui studiu pe o perioada de 30 de zile la 60 de adulti mai in varsta, consumul a 120 ml de suc de fructe de goji pe zi a contribuit la cresterea nivelului celulelor imunitare si la imbunatatirea starii generala de bine. Intr-un studiu pe o perioada de 3 luni la 150 de adulti mai in varsta, suplimentele cu fructe de goji au contribuit la imbunatatirea functiei imunitara in raspuns la un vaccin antigripal. Cu toate acestea, este nevoie de studii suplimentare.

3. Sustin sanatatea ochilor
Cercetarile promitatoare de laborator sugereaza ca fructele de goji pot contribui la imbunatatirea sanatatii ochilor si pot ajuta la protejarea impotriva tulburarilor de vedere. Un studiu pe o perioada de 90 de zile la 150 de adulti mai in varsta a constatat ca suplimentarea cu fructe de goji a contribuit la cresterea nivelurilor de antioxidanti din sange, la prevenirea hipopigmentarea maculei (zona centrala a retinei) si a ajutat la inmuierea depozitelor de proteine grase sub retina.

stafide


4. Promoveaza o piele sanatoasa
Fructele de goji contin beta-caroten, un fitochimic esential de origine vegetala, cunoscut pentru abilitatea sa de a promova o piele sanatoasa. Acest ingredient este frecvent utilizat in compozitia cremelor pentru piele pentru a: imbunatati sanatatea pielii, reduce iritatia cutanata, gestionarea efectelor expunerii la soare, gestionarea procesului de imbatranire a pielii.

Cum sa adaugi fructele de goji in dieta ta
Fructele de goji uscate sunt usor de gasit pe piata si pot fi integrate cu usurinta in diverse preparate. Le poti amesteca cu alte fructe uscate in cereale, iaurt, mixuri de cereale sau granola. De asemenea, sunt o optiune excelenta pentru a adauga un plus de savoare in prajituri, briose, fursecuri sau paine. Daca doresti sa le inmoi si rehidratezi, poti sa le lasi in apa timp de cateva minute. Fructele de goji rehidratate pot fi adaugate cu succes in retete precum sosuri, smoothie-uri, supe sau preparate la wok. Nu in ultimul rand, poti utiliza pudrele din fructe de goji sau amestecurile de suc pentru a obtine bauturi delicioase, shake-uri si smoothie-uri.

 


Fructele de Goji: Precautii si Efecte Adverse

Majoritatea adultilor sanatosi pot consuma fructe de goji in mod moderat ca parte a unei diete echilibrate. Cu toate acestea, in cazuri rare, aceste fructe pot declansa o reactie alergica, in special la persoanele alergice la alte fructe. In plus, fructele de goji pot interactiona cu anumite medicamente, inclusiv cu anticoagulantele si medicamentele pentru diabet sau tensiunea arteriala crescuta.
De asemenea, ar trebui sa existe precautie in perioada de sarcina, deoarece contin betaina, un compus care poate afecta sanatatea fetala. Sunt necesare cercetari suplimentare pentru a determina daca fructele de goji sunt sigure in timpul sarcinii.
Daca iei medicamente sau ai afectiuni de sanatate subiacente, este posibil sa doresti sa discuti cu medicul tau inainte de a adauga fructe de goji in dieta ta.


Concluzie:

Fructele de goji sunt cunoscute pentru nuanta lor rosie stralucitoare si gustul lor unic, usor acrisor. Pe langa bogatia lor in vitamine, minerale si antioxidanti, aceste fructe pot contribui la intarirea sistemului imunitar si la mentinerea sanatatii ochilor. Fructele de goji sunt disponibile intr-o varietate de forme si pot fi integrate in numeroase retete culinare. Totusi, daca esti gravida, iei medicamente sau suferi de afectiuni de sanatate preexistente, este recomandat sa consulti un medic inainte de a le consuma.


Mai jos ti-am pregatit gama noastra de produse cu continut de fructe goji. Cu noi ai Si ce trebuie si ce vrei!
#onestopshop #magazinulfamilieitale

 

Ne dorim ca informatiile scrise, imaginile si elementele grafice prezentate in articolul nostru sa-ti fie de folos. Acestea vor fi considerate doar o informare generala, ele nu substituie in niciun caz o recomandare specializata. Iti recomandam ca inainte de a actiona sub orice forma, ca urmare a unei informatii prezentate in articolul nostru, sa apelezi prioritar la recomandarile unui specialist din domeniul vizat de textul redactat!

 

  • ● www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC8868247/
  • www.webmd.com/diet/goji-berries-health-benefits-and-side-effects
  • ● www.healthline.com/nutrition/goji-berry#bottom-line
  •  www.medicalnewstoday.com/articles/322693#seven-scientifically-proven-benefits

Data ultimei actualizari: 15-12-2023

Gama noastra de produse din categoria Fructe de Goji

Vezi Politica confidentialitate date personale

Acest site folosește cookies pentru a furniza servicii și funcționalități personalizate. Prin vizitarea site-ului nostru, îți dai acordul pentru descărcarea acestor cookies.Am inteles

Poți afla mai multe despre cookies și poți schimba setările lor aici.