Ciocolata neagra (informatii utile)



Ciocolata, desertul preferat al multora dintre noi, nu este doar o capriciu dulce, ci poate fi si o sursa de beneficii pentru sanatate, mai ales cand vorbim despre ciocolata neagra. Inainte de a intra in detalii, hai sa aruncam o privire asupra a ceea ce inseamna cu adevarat ciocolata si cum se obtine.

 

 

Ciocolata neagra: beneficii si contraindicatii

 

 

 

Fructul de Cacao, baza tuturor produselor din ciocolata, provine din boabele arborelui de cacao, cunoscut stiintific ca Theobroma cacao, un nume care se traduce prin "mancarea zeilor". Originar din America Centrala si de Sud, arborele de cacao produce fructe care contin intre 20 si 60 de boabe de cacao. Aceste boabe sunt fermentate, uscate, prajite si macinate pentru a produce pasta de cacao, baza principala a oricarei ciocolate clasice.


Cum se obtine ciocolata si care sunt valorile sale nutritive

Pasta de cacao este amestecata cu unt de cacao si zahar pentru a produce ciocolata. Tipul si cantitatea de zahar adaugat variaza in functie de tipul de ciocolata produs. Ciocolata neagra contine cel mai putin zahar si cea mai mare cantitate de cacao, de obicei peste 70%, ceea ce ii confera gustul sau distinctiv amarui si un profilul unic de nutrienti.

Valori nutritive Ciocolata
Un baton de ciocolata neagra de 100 de grame cu 70–85% cacao contine:
    11 grame de fibre
    66% din DZ pentru fier
    57% din DZ pentru magneziu
    196% din DZ pentru cupru
    85% din DZ pentru mangan. In plus, are o multime de potasiu, fosfor, zinc si seleniu. 

Desigur, 100 de grame este o cantitate destul de mare si nu ceva ce ar trebui sa consumi zilnic. Acesti nutrienti vin si cu 600 de calorii si cantitati moderate de zahar.
Din acest motiv, ciocolata neagra se consuma cel mai bine cu moderatie. Profilul de acizi grasi al ciocolatei negre este, de asemenea, unul bun. Grasimile constau in mare parte din acid oleic, acid stearic si acid palmitic. 
Ciocolata neagra contine, de asemenea, stimulente precum cofeina si teobromina, dar este putin probabil sa te tina departe de somn in perioada de noapte, deoarece cantitatea de cofeina este foarte mica in comparatie cu cafeaua.


Beneficii Ciocolata neagra

Ciocolata neagra este bogata in nutrienti benefici, incluzand fibre, fier, magneziu, cupru si multe alte minerale. Mai mult, ciocolata neagra este o sursa excelenta de antioxidanti, inclusiv polifenoli, flavonoide si catechine. Un studiu publicat in "The Journal of Nutrition" a constatat ca flavonoidele din ciocolata neagra pot contribui la imbunatatirea sanatatii sistemului cardiac.

1. Bogata in antioxidanti
Ciocolata neagra este bogata in antioxidanti, incluzand polifenoli, flavonoide si catechine. Flavonoidele sunt cunoscute pentru contributia lor in combaterea daunelor cauzate de radicalii liberi din corpul uman. Radicalii liberi sunt molecule instabile care pot deteriora celulele corpului si pot contribui la imbatranire si generarea bolilor.


2.
Contribuie la imbunatatirea sanatatii sistemului cardiac
Compusii bioactivi din cacao pot contribui la imbunatatirea fluxul sanguin in arterele venoase.


3. Contribuie la imbunatatirea functiei cognitive
Flavonoidele din ciocolata neagra pot avea un potential impact benefic asupra functiei cerebrale. Cacao sau ciocolata neagra pot contribui la imbunatatirea functia creierului prin cresterea fluxului sanguin.


4. Ajutor in controlul greutatii
Desi ciocolata neagra este densa in calorii, poate ajuta la controlul apetitului prin continutul sau de fibre. Aceasta poate ajuta la promovarea sentimentului de satietate, prevenind astfel supraalimentarea.


5. Creste hidratarea pielii
Flavonoidele din ciocolata neagra pot proteja pielea impotriva arsurilor solare, deoarece contribuie la imbunatatirea fluxului de sange catre piele si astfel poate creste densitatea si hidratarea pielii.


6. Contribuie la sanatatea mentala
Ciocolata neagra poate contribui prin efecte pozitive asupra dispozitiei si sanatatii mentale. Unii compusi din ciocolata neagra, cum ar fi feniletilamina, pot contribui prin efecte psihostimulante si pot contribui la imbunatatirea dispozitiei.


7. Diversitatea microbiomului
Consumul de ciocolata neagra poate contribui la imbunatatirea microbiomului intestinal, care poate ajuta digestia.

Un studiu din 2022 din Coreea de Sud publicat in The Journal of Nutritional Biochemistry a constatat ca consumul de ciocolata neagra a fost asociat cu cresterea diversitatii microbiomului intestinal. Rezultatele cercetarii lor au sugerat, de asemenea, ca un consum de ciocolata neagra 85% poate avea o corelatie pozitiva cu starea de spirit. Cercetatorii au atribuit acest beneficiu diversitatii crescute a microbiomului, care poate afecta starea de spirit prin axa intestin-creier.


Cum alegi o ciocolata neagra de calitate


Citeste eticheta:

Prima si cea mai importanta regula atunci cand cumperi ciocolata neagra este sa verifici eticheta produsului. O ciocolata de calitate va avea cacao listata ca prim ingredient.

Procentajul de cacao:
Incearca sa alegi o ciocolata care contine cel putin 70% cacao. Cu cat procentul este mai mare, cu atat beneficiile pentru sanatate pot fi mai mari.

Evita ciocolata cu adaosuri nedorite:
Ciocolata de calitate nu ar trebui sa contina uleiuri vegetale, arome artificiale sau alti aditivi.

Prefera ciocolata bio:
Daca e posibil, opteaza pentru ciocolata organica, pentru a evita pesticidele si alte substante chimice potential daunatoare.


Introducerea ciocolatei negre intr-un regim alimentar sanatos

Gustari sanatoase
Ciocolata neagra poate fi un gustare delicioasa in sine, sau poate fi combinata cu nuci, seminte sau fructe uscate pentru un snack energizant.

In smoothie-uri
Adauga cateva bucati de ciocolata neagra in smoothie-ul tau de dimineata pentru un plus de savoare si nutrienti.

In deserturi:
Poti folosi ciocolata neagra in loc de ciocolata cu lapte in retetele tale de desert pentru a creste valoarea nutritiva. De exemplu, poti incerca un brownie cu ciocolata neagra sau poti adauga ciocolata neagra in retetele tale de biscuiti.

In cerealele de dimineata:
Ciocolata neagra rasa sau bucatele de ciocolata neagra pot fi adaugate la cerealele tale de dimineata sau la iaurt pentru un mic dejun delicios si sanatos.

In cafea:
Un cub de ciocolata neagra topit in cafeaua de dimineata poate fi o modalitate delicioasa de a incepe ziua.



tipuri de bepanthen,

 


Cata ciocolata este indicat sa mananci

Producatorii de ciocolata nu trebuie sa raporteze continutul de flavanoli existente in produselor lor.  Ca urmare, este dificil de stiut cata ciocolata neagra ar trebui sa manance o persoana pentru a-si maximiza beneficiile pentru sanatate.

Ciocolata neagra cu procente mai mari de substanta solida de cacao contine de obicei mai putin zahar, dar mai multe grasimi. Mai multa cacao inseamna, de asemenea, mai multi flavanoli, asa ca cel mai bine este sa alegi o ciocolata neagra care include cel putin 70% substante solide de cacao sau mai mult.

Retineti insa ca aceste beneficii provin din consumul de ciocolata neagra cu un continut ridicat de cacao (70-85%) si consumata in mod moderat. Ca orice aliment, ciocolata neagra trebuie consumata ca parte a unei diete echilibrate.


Contraindicatii ciocolata neagra

Desi ciocolata neagra are multe beneficii pentru sanatate, este important sa ne amintim ca aceasta este, totusi, o sursa de calorii si grasimi. Consumata in exces, poate duce la cresterea in greutate. De asemenea, ciocolata neagra poate contine cantitati variabile de cofeina, care poate fi problematica pentru cei sensibili la aceasta substanta.


Concluzie

Ciocolata neagra nu este doar un rasfat gustos si adorat aproape de toata lumea, ci si o alegere nutritiva care poate aduce numeroase beneficii pentru sanatate. Cu toate acestea, ca si in cazul tuturor alimentelor, este important sa iti amintesti ca moderatia este cheia. Asadar, savureaza o bucata de ciocolata neagra de calitate, nu exagera in consum si bucura-te de gustul sau bogat si de beneficiile sale potentiale pentru sanatate.

Descopera gama noastra de ciocolata neagra de calitate si alegeti favoritele.  Cu noi ai Si ce trebuie, Si ce vrei!
 

Ne dorim ca informatiile scrise, imaginile si elementele grafice prezentate in articolul nostru sa-ti fie de folos. Acestea vor fi considerate doar o informare generala, ele nu substituie in niciun caz o recomandare specializata. Iti recomandam ca inainte de a actiona sub orice forma, ca urmare a unei informatii prezentate in articolul nostru, sa apelezi prioritar la recomandarile unui specialist din domeniul vizat de textul redactat!

 

  • ● www.healthline.com/nutrition
  • ● wwwhealth.clevelandclinic.org
  • ● medicalnewstoday.com
  •  

Data ultimei actualizari: 29-06-2023

Gama noastra de Ciocolata neagra

Acest site folosește cookies pentru a furniza servicii și funcționalități personalizate. Prin vizitarea site-ului nostru, îți dai acordul pentru descărcarea acestor cookies.Am inteles

Poți afla mai multe despre cookies și poți schimba setările lor aici.