Fructe si legume pentru copii (informatii utile)

 
 

 

 



5 metode de al convinge pe cel mic sa manance fructe si legume




1. Beneficiile fructelor si legumelor
Sunt copii carora pur si simplu nu le place gustul fructelor sau al legumelor sau accepta sa consume doar cateva, si acestea prin rotatie. Copiii sunt diferiti, mai ales cand vine vorba de preferintele alimentare. Fructele si legumele sunt in mod natural mai sarace in calorii, bogate in fibre si incarcate cu vitamine si minerale esentiale pentru o crestere si o dezvoltare sanatoasa – motive pentru care nu ar trebui sa lipseasca din meniul zilnic al copilului. Dar cum i-am putea ajuta pe cei mici sa consume mai multe fructe si legume sau sa le accepte in conditiile in care le agreeaza gustul. Cosmina Nitu, specialist in nutritie, raspunde:


 
2. Cum il poti convinge pe cel mic sa manance fructe si legume
Mancati impreuna! Daca mancati des fructe si legume in fata copiilor, este posibil ca acestia sa doreasca si ei sa guste, chiar sa ajunga sa consume o cantitate mai mare, in timp.

Oferiti fructele si legumele feliate sau cubulete!
Nu le oferiti fructul intreg, poate fi coplesitor pentru ei sa vada de exemplu un mar intreg pe care trebuie sa il manance. Feliati marul si oferiti-i pentru inceput 1-2 felii.

Lasati-i sa-si aleaga fructele si legumele! Mergeti impreuna la cumparaturi si lasati-i sa isi aleaga singuri ce fructe si legume doresc sa puna in cos. Acasa vor dori sa le spele si sa le guste.

Incercati mai multe tipuri de fructe si legume! Oferiti-le sub diverse forme si texturi, incercati cu fructe sub forma de inghetata, smoothie colorat, compot, nectar, proaspete, deserturi dar si sub forma de suc 100%. Ii va ajuta sa le descopere gustul si sa le accepte in timp si ca atare, crude.


Fiti inventivi! Apelati la internet si inspirati-va, pentru a obtine decoruri inedite pe farfuriile celor mici. Chiar daca nu aveti neaparat un talent artistic, exista multe fotografii din care va puteti inspira pentru a crea o poveste colorata din fructe si legume crude. Copiii vor fi extrem de incantati si este posibil sa va surprinda cand vor dori sa le preparati zilnic astfel de farfurii. Ii puteti ruga sa va si ajute sa pregatiti impreuna farfuria, lasati-i pe ei sa aleaga fructele pe care le doresc si, in timp ce o pregatiti, povestiti-le despre beneficiile fructelor si legumelor.
 
 

Fructele sunt sarace in calorii dar bogate in fibre, vitamine si minerale esentiale pentru o crestere si o dezvoltare sanatoasa

 
 

 
Nu renuntati! Multi copii resping anumite alimente nu pentru ca nu le place gustul. Poate fi culoarea cea care nu le place sau textura sau combinatia in care le-a fost oferit alimentul respectiv. Incercati sa ii oferiti un fruct de minimum 10 ori, sub diverse forme, in diverse combinatii, inainte de a alege sa il excludeti din alimentatia copilului pentru o perioada.

 

 

 

Ne dorim ca informatiile scrise, imaginile si elementele grafice prezentate in articolul nostru sa-ti fie de folos. Acestea vor fi considerate doar o informare generala, ele nu substituie in niciun caz o recomandare specializata. Iti recomandam ca inainte de a actiona sub orice forma, ca urmare a unei informatii prezentate in articolul nostru, sa apelezi prioritar la recomandarile unui specialist din domeniul vizat de textul redactat!


 

  • ● Copii si parinti/articol/ sfatul specialistului/copilului nu ii plac fructele, cum l-as putea convinge sa manance si fructe, nutritionistul raspunde/redactor/editor-Anca; specialist in nutritie Cosmina Nitu-tehnician nutritionist si consultant in diversificarea alimentatiei bebelusului

 


Data ultimei actualizari: 09-05-2022

Produse indicate in consumul de Fructe si legume pentru copii

Acest site folosește cookies pentru a furniza servicii și funcționalități personalizate. Prin vizitarea site-ului nostru, îți dai acordul pentru descărcarea acestor cookies.Am inteles

Poți afla mai multe despre cookies și poți schimba setările lor aici.