Perioada de preconceptie: sustinerea fertilitatii prin alimentatie (totul despre sarcina)

Stiai ca, daca mananci anumite alimente in diferite etape ale ciclului menstrual, iti poti creste fertilitatea? Daca te intrebi cum este posibil acest lucru, ei bine, raspunsul este simplu: organismul are nevoi diferite in functie de fiecare faza a ciclului menstrual, iar acestea pot fi satisfacute cu ajutorul unor alimente bine alese.

 

 

 

 

Sustinerea fertilitatii prin alimentatie si stil de viata
- ce sa mananci in diferitele faze ale ciclului menstrual-

 

 

 

 

Asadar, pe langa un control ginecologic pentru a te asigura ca totul este in regula, profita si de beneficiile unei alimentatii corespunzatoare atunci cand doresti sa cresti sansele de a ramane insarcinata.
Hai sa descoperi in continuare din articolul nostru care sunt alimentele pe care iti recomandam sa le consumi in fiecare etapa a ciclului menstrual.

 



Importanta unei examinari ginecologice atunci cand doresti sa ramai insarcinata


Inainte de a trece la subiectul „alimentatie”, este important sa mentionam ca, atunci cand doresti sa ramai insarcinata, recomandat este sa incepi cu o vizita la medicul ginecolog.

Examenul ginecologic te poate ajuta sa te asiguri ca esti sanatoasa si pregatita pentru 9 luni de sarcina fara probleme.


Perioada optima pentru efectuarea unui examen ginecologic este cat mai curand dupa terminarea menstruatiei, deoarece sanii si ovarele nu sunt sensibile la palpare si nu exista sange menstrual care sa modifice rezultatele unor eventuale analize. 


 

 



Fazele ciclului menstrual si alimentele recomandate

Asa cum probabil stii deja, ciclul menstrual cuprinde mai multe faze, fiecare dintre ele putand fi influentate pozitiv prin alimentatie.


1. Faza foliculara (pre-ovulatorie)


Faza foliculara incepe in prima zi a menstruatiei si dureaza intre 7 si 10 zile, pana cand debuteaza ovulatia. In aceasta etapa, nivelul estrogenului din corp este in crestere, astfel ca este recomandat sa consumi alimente care ajuta organismul sa metabolizeze estrogenul mai bine. Iata cateva exemple de alimente care, in aceasta perioada a lunii, pot sustine aparitia unei sarcini:
  legume crucifere: broccoli, varza, conopida, rucola, gulie sau ridichi;
   fructe de padure:  afine, coacaze, mure, fragi, merisoare sau fructe de soc;
   oua;
   peste – bogat in fier si proteine;

Totodata, aceste alimente sunt bogate in prebiotice si sprijina echilibrul intestinal.



2. Faza ovulatorie


Pe masura ce te apropii de faza ovulatorie, corpul tau necesita un aport mai mare de vitamina B, dar si de alti nutrienti care sa contribuie la eliberarea ovulului si la implantarea acestuia in uter. Iata ce poti consuma in aceasta faza pentru a sustine aparitia unei sarcini:
   carnea rosie, fructele de mare, lactatele, ouale - acestea sunt bogate in zinc si ajuta la divizarea celulelor si la productia de progesteron;
   peste, cu precadere sardinele si somonul, sau suplimente pe baza de ulei de peste - acestea reprezinta cea mai buna sursa de Omega 3, care are un aport considerabil in ceea ce priveste fluxul sanguin catre uter;
   semintele de floarea-soarelui, semintele de in, alune, sparanghel, samburi de caise
   fulgii de drojdie inactiva, borsul si alte alimente fermentate
   apa - joaca un rol cheie in transportul hormonilor si in subtierea mucusului cervical, fapt care va ajuta spermatozoizii sa ajunga mai usor la ovul.

Este bine de stiut ca cel mai potrivit moment pentru a concepe un copil este faza ovulatorie, mai exact cu una sau doua zile inainte si in ziua ovulatiei.
Iata 5 semne care pot sa iti indice ca te afli in acest moment al fazei ovulatorii:
durere pelviana usoara;
sensibilitate olfactiva crescuta;
apetit sexual crescut;
sani decongestionati;
usoara balonare/ stare de greata.


3. Faza luteala

In aceasta faza a ciclului menstrual creste nivelul de progesteron, denumit si „hormonul sarcinii”, astfel ca este un moment oportun sa consumi cat mai multe tipuri de nutrienti care incurajeaza cresterea celulara. Iata ce alimente sunt recomandate in faza luteala:

   alimente galbene sau portocalii: morcovi, pepene galben, cartofi dulci - acestea contribuie la mentinerea hormonilor sub control si previn avortul spontan;
   avocado, spanac, salata verde, varza, ardei, praz, anghinare, sfecla rosie, quinoa, tofu si produse din soia nemodificata genetic, fasole neagra, mazare, in general alimente bogate in grasimi sanatoase, in proteine
   migdale, nuci caju, nuci de Brazilia, seminte de dovleac, seminte de susan, ciocolata cu un continut de minimum 85% cacao, alune, 
   ananasul care, prin proprietatile sale antiinflamatorii, poate ajuta la procesul de implantare;
   mancaruri calde: supe sau tocane care mentin o temperatura mai ridicata a corpului, ajutand astfel la sustinerea unei sarcini.
   ceaiuri calde de scortisoară, fenicul, musetel sau menta care sustin corpul in trecerea blanda la prima faza a ciclului menstrual, completand astfel frumoasa ciclicitate a feminitatii.

 



Eugenia Dobrescu, consultant în lactație certificat - IBCLC, consultant în nutriție certificat PBN (Plant Based Nutrition)
,,O serie de investigatii simple ne pot oferi siguranta ca organismul unei femei este pregatit de o sarcina sanatoasa. Odata stabilit acest lucru, femeia se poate concentra asupra unui plan alimentar eficient care poate sa contribuie la cresterea fertilitatii.”

Articolul este dedicat viitoarelor mamici, dezvoltat in colaborare cu echipa Clinicii Nativia, experti in obstetrica si ginecologie.


 

Ne dorim ca informatiile scrise, imaginile si elementele grafice prezentate in articolul nostru sa-ti fie de folos. Acestea vor fi considerate doar o informare generala, ele nu substituie in niciun caz o recomandare specializata. Iti recomandam ca inainte de a actiona sub orice forma, ca urmare a unei informatii prezentate in articolul nostru, sa apelezi prioritar la recomandarile unui specialist din domeniul vizat de textul redactat!

 

      • ● www.mayoclinic.org
      • ● www.healthline.com
      • ● www.webmd.com

 

 


Data ultimei actualizari: 20-12-2022

Produse recomandate in Perioada de preconceptie: sustinerea fertilitatii prin alimentatie

Acest site folosește cookies pentru a furniza servicii și funcționalități personalizate. Prin vizitarea site-ului nostru, îți dai acordul pentru descărcarea acestor cookies.Am inteles

Poți afla mai multe despre cookies și poți schimba setările lor aici.