Coenzima Q10 (ingrediente active)

Coenzima Q10 (CoQ10) este un antioxidant pe care corpul uman il produce in mod natural. Insa CoQ10 se regaseste si in multe alimente care pot fi introduse in dieta zilnica. CoQ10 actioneaza ca un antioxidant, care protejeaza celulele impotriva deteriorarii si joaca un rol important in metabolismul energetic al acestora. 

 

 

 

 

Coenzima Q10 - beneficii si doze recomandate

 

 

 

 

Desi CoQ10 joaca un rol cheie in organism, majoritatea oamenilor sanatosi sintetizeaza in mod natural suficienta CoQ10  pentru a sustine toate procesele necesare. Insa exista unele dovezi care atesta faptul ca suplimentarea cu CoQ10 poate fi benefica pentru o mai buna functionare a organismului uman.

 


Ce trebuie sa stii despre coenzima Q10

Un aspect important de mentionat este ca odata cu inaintarea in varsta si in cazul unor afectiuni medicale nivelului de CoQ10 incepe sa se plaseaza intr-un plan descendent. Dar in aceste cazuri, este incert ca adaugarea de CoQ10 va avea un efect demn de luat in considerare.


Beneficiile coQ10

√ S-a demonstrat in urma cercetarilor efectuate ca aceasta CoQ10 poate juca un rol important in buna functionare a sistemul cardiovascular.

 CoQ10 ar putea ajuta la ameliorarea slabiciunii musculare si a durerii asociate uneori cu administrarea de statine.

 CoQ10 ar putea scadea frecventa migrenelor, acolo unde este cazul.

Deoarece CoQ10 este implicata in producerea de energie, se crede ca acest supliment poate imbunatati performanta fizica.

 Proprietatile antioxidante ale CoQ10 ar putea contribui la imbunatatirea calitatii spermei si la reducerea scaderii numarului si calitatii ovulelor la femei.

 CoQ10 poate contribui la diminuarea efectele nocive ale radiatiei UV asupra pielii si poate fi responsabila de protectia antioxidanta a acesteia.


Surse de coenzima Q10


Surse naturale
Organele de animale: inima, ficat si rinichi;
Carne de: porc, vita si pui;
Peste gras: pastrav, hering, macrou si sardine;
Legume: Spanac, conopida si broccoli;
Fructe: portocale si capsuni;
Leguminoase: soia, linte si arahide;
Nuci si seminte: seminte de susan si fistic;
Uleiuri: ulei de soia si canola;


Suplimentele alimentare
Pe langa sursele naturale de coenzima Q10, sunt disponibile si suplimentele alimentare, insa recomandabil este ca sursa principala de coQ10 sa fie reprezentata de alimente.
Cantitatile de CoQ10 gasite in mod natural in alimente sunt mult mai mici comparativ cu cele gasite in suplimente.


Doza optima de coQ10

Nu exista o doza ideala stabilita de CoQ10. Insa studiile efectuate au luat in calcul doze de CoQ10 variind de la 50 de miligrame la 1.200 de miligrame la adulti, uneori impartite in mai multe doze pe parcursul unei zile. O doza zilnica tipica este de la 100 miligrame pana la 200 miligrame. Dozele de pana la 500 mg par bine tolerate si fara efecte secundare grave.

Deoarece CoQ10 este un compus solubil in grasimi, absorbtia sa este lenta si limitata. Cu toate acestea, administrarea suplimentelor de CoQ10 prin asociere cu produse alimentare poate ajuta organismul sa o absoarba de pana la trei ori mai repede decat in cazul administrarii fara alimente.

In plus, unele produse ofera o forma solubilizata de CoQ10 sau o combinatie de CoQ10 si uleiuri, pentru a fi imbunatatita absorbtia. Deoarece corpul nu stocheaza CoQ10, se recomanda o utilizare constanta pentru evedentierea beneficiilor.


Efecte secundare

Suplimentele alimentare de CoQ10 par sa fie sigure si sa produca putine efecte secundare atunci cand sunt luate conform instructiunilor mentionate pe ambalajul produsului.
Efectele secundare usoare pot include probleme digestive, cum ar fi: dureri abdominale superioare, pierderea poftei de mancare, greata si varsaturi, diaree, alte posibile reactii adverse pot include: dureri de cap si ameteli, insomnie, oboseala, mancarime sau eruptii cutanate, iritabilitate sau agitatie.

Siguranta utilizarii CoQ10 in timpul sarcinii si alaptarii nu a fost stabilita. Nu este indicata utilizarea de CoQ10 in sarcina sau alaptarea fara aprobarea medicului.

Avand in vedere lipsa de studii doveditoare, suplimentele de CoQ10 nu sunt recomandate copiilor sub 12 ani.


Interactiuni posibile cu alte medicamente

Suplimentele alimentare coQ10 pot interactiona astfel:

! Important de retinut este faptul ca aceasta CoQ10 ar putea diminua eficienta medicamentelor anticoagulante. 

!
Pentru persoanele care se gasesc sub tratament cu medicamente tiroidiene sau chimioterapie, exista recomandarea de a consulta medicul inainte de a utiliza suplimente pe baza de CoQ10.


Concluzie

CoQ10 este un compus solubil in grasimi, asemanator vitaminelor, care pare sa aiba multe beneficii pentru sanatate. Cu toate acestea exista recomandarea ca inainte de administrarea suplimentelor ce contin coenzima Q10 sa fie consultat un medic pentru obtinerea celor mai bune sfaturi.

Mai jos ti-am pregatit gama noastra de produse cu continut de coenzima Q10. Pentru alegeri potrivite si griji mai putine!

 


 

Ne dorim ca informatiile scrise, imaginile si elementele grafice prezentate in articolul nostru sa-ti fie de folos. Acestea vor fi considerate doar o informare generala, ele nu substituie in niciun caz o recomandare specializata. Iti recomandam ca inainte de a actiona sub orice forma, ca urmare a unei informatii prezentate in articolul nostru, sa apelezi prioritar la recomandarile unui specialist din domeniul vizat de textul redactat!

 

  • ● www.mayoclinic. com
  • ● www.healthline.com
  • ● www.webmd.com

 


Data ultimei actualizari: 05-01-2023

Produse cu continut de Coenzima Q10

Acest site folosește cookies pentru a furniza servicii și funcționalități personalizate. Prin vizitarea site-ului nostru, îți dai acordul pentru descărcarea acestor cookies.Am inteles

Poți afla mai multe despre cookies și poți schimba setările lor aici.