Extract de cicoare (ingrediente active)

Cicoarea (Cichorium intybus) este o planta originara din Europa si Asia. Radacina de cicoare provine dintr-o planta cu flori albastre care apartine familiei botanice comune Papadiei. Folosita de secole in gatit cat si in medicina traditionala, cicoarea este utilizata in mod obisnuit ca o buna alternativa la cafea, deoarece are un gust si o culoare similara cu aceasta. 

 

 

 

Cicoarea - beneficii si utilizari

 

 

 

 

Fibrele din radacina de Cicoare au numeroase beneficii pentru sanatate si sunt adesea extrase pentru a putea fi utilizate ca aditiv sau supliment alimentar. Radacina de cicoare contine un compus chimic numit inulina, ce se crede ca prezinta o serie de beneficii pentru organismul uman.

 


Ce trebuie sa stii despre Cicoare

Dincolo de frumusetea florilor sale albastre si de notorietatea de a fi cunoscuta ca cea mai buna alternativa a cafelei clasice, extractul de cicoare contine o gama complexa de nutrienti precum proteine, vitamine, minerale, fibre solubile si carbohidrati.


Beneficiile Cicoarei

 
Radacina proaspata de cicoare contine pana la 68% inulina, iar acest compus chimic functioneaza ca un prebiotic, ceea ce inseamna ca hraneste bacteriile benefice din flora intestinala. In acest fel se poate obtine o imbunatatire a digestiei.

Fibrele din radacina de cicoare datorita existentei inulinei pot ajuta la controlul mai eficient al glucozei din sange.

Unele studii efectuate sugereaza faptul ca fibrele din radacina de cicoare au capacitatea de a regla pofta de mancare si astfel se poate reduce aportul total de calorii, ceea ce se poate traduce printr-o scadere a masei corporale.

 


Utilizari si Valori nutritionale

Extractul de cicoare poate fi folosit in bauturile alcoolice si non-alcoolice pentru a le imbunatati gustul. Sunt folosite diferite metode pentru prepararea extractului de cicoare, printre care amintim fierberea, coacerea, uscarea si prajirea lor.

Inulina are un gust neutru, usor dulce si prezinta un continut scazut de calorii, ceea ce o face o buna alternativa pentru zahar.

Cicoarea este probabil cunoscuta ca un bun inlocuitor al cafelei. Aroma asemanatoare cu aceasta provine din procesul de prajire al radacinilor de cicoare. De retinut faptul ca cicoarea nu contine cofeina!


Valori nutritionale:

O radacina de cicoare cruda (60 de grame) contine urmatorii nutrienti:
Proteine: 0,8 grame, Carbohidrati: 10,5 grame, Grasimi: 0,1 grame, Fibre: 1 gram, Vitamina B6: 9% din valoarea zilnica recomandata (DZR), Mangan: 6% din (DZR), Folat: 4% din (DZR), Potasiu: 4% din (DZR), Vitamina C: 3% din (DZR), Fosfor: 3% din (DZR), de asemenea, contine si ceva mangan si vitamina B6.

De retinut faptul ca valorile procentuale a acestor nutrienti din cafeaua de cicoare sunt destul de scazute, deoarece numai o cantitate redusa de radacina de cicoare ajunge sa fie prezenta la final in aceasta.


Efecte adverse

Extractul de radacina de cicoare si semintele de cicoare sunt relativ sigure atunci cand sunt utilizate pe termen scurt ca supliment alimentar. Insa au fost semnalate si efecte secundare precum: flatulenta, balonare si eructatii.
Nu exista suficiente informatii pentru a sti daca cicoarea este sigura de utilizat ca supliment alimentar pe termen lung, de aceea este recomandata precautia.
Persoanele cunoscute cu alergie la polenul de mesteacan pot manifesta alergii similare si la consumul de cicoare, de aceea este foarte important ca imediat ce se observa simptomele unei alergii sa se opreasca consumul de cicoare si sa se solicite ajutorul specializat al unui medic.



Interactiuni posibile cu alte medicamente

Cicoarea poate scadea nivelul zaharului din sange.
Consumul de cicoare asociat cu administrarea de medicamente pentru diabet, poate duce la scaderea accentuata a zaharului din sange.



Concluzie

Bautura din cicoare poate fi un inlocuitor excelent de cafea daca se doreste reducerea aportul de cofeina. Cu toate acestea, exista cercetari limitate cu privire la potentialele beneficii pentru sanatate ale "cafelei" din cicoare.

Mai jos ti-am pregatit gama noastra de produse cu continut de Cicoare. Pentru alegeri potrivite si griji mai putine!


 

Ne dorim ca informatiile scrise, imaginile si elementele grafice prezentate in articolul nostru sa-ti fie de folos. Acestea vor fi considerate doar o informare generala, ele nu substituie in niciun caz o recomandare specializata. Iti recomandam ca inainte de a actiona sub orice forma, ca urmare a unei informatii prezentate in articolul nostru, sa apelezi prioritar la recomandarile unui specialist din domeniul vizat de textul redactat!

 

  • ● www.healthline.com
  • ● www.ncbi.nlm.nih.gov.com
  • ● www.rxlist.com/boswellia

 


Data ultimei actualizari: 03-01-2023

Produse cu continut de Extract de cicoare

Acest site folosește cookies pentru a furniza servicii și funcționalități personalizate. Prin vizitarea site-ului nostru, îți dai acordul pentru descărcarea acestor cookies.Am inteles

Poți afla mai multe despre cookies și poți schimba setările lor aici.