Probiotice (ingrediente active)

 
 

 

 



Probioticele si importanta lor asupra organismului uman




1. Ce sunt probioticele
Probioticele au inceput sa fie populare incepand cu ultimul deceniu al acestui secol, ca urmare a descoperirilor stiintifice care au evidentiat rolul lor benefic asupra organismului uman. Drept urmare, aceste probiotice au ajuns rapid in lumina reflectoarelor si au fost inglobate cu succes si in industria alimentara prin lansarea diferitelor produse lactate imbunatatite cu aceste microorganisme benefice. Probioticele, conform Organizației Mondiale a Sanatatii sunt microorganisme vii care atunci cand sunt administrate in cantitați adecvate, confera un beneficiu pentru sanatatea gazdei. Altfel spus, sunt acele microorganisme bune care colonizeaza in mare parte tractul intestinal si creaza acea bariera protectoare impotriva microorganismelor neprietenoase. Aceste microorganismele bune sa stii ca sunt localizate si la nivelul pielii, tractului uro-genital, cailor respiratorii superioare si cavitatii orale. Iar prin activitatea lor se pare ca joaca un rol important in mentinerea unui sistemul imunitar sanatos, intervine in lupta impotriva infectiile din organism, in prevenirea tulburarilor gastrointestinale, in reglarea tranzitului intestinal, in cazul vaginitei bacteriene si in ameliorarea simptomele de colon iritabil.


 
2. Mecanismul de functionare
Principalul beneficiu al probioticelor este sa mentina un echilibru intre microorganismele ”bune” si cele “rele”. Acest echilibru se mentine in mod firesc in corpul tau si nu este nevoie sa intervii prin suplimente probiotice, daca ai un regim alimentar echilibrat si sanatos. Insa atunci cand ceva intervine si dezechilibreaza balanta, microorganismele rele incep sa creasca numeric si aceasta situatie genereaza neplaceri la nivel gastrointestinal. Printre factorii care produc dezechilibre la nivelul florei bacteriene benefice enumeram: antibioticele, corticosteroizii, anticonceptionalele, ibuprofenul, indometacinul, apa clorinata, precum si unele alimente bogate in zaharuri rafinate sau grasimi hidrogenate.

 
3. Care sunt principalele probiotice
Sunt foarte multe tipuri de bacterii care pot fi considerate probiotice insa cele mai cunoscute sunt Lactobacillus si Bifidobacterium. Trebuie sa stii ca probiotice se obtin si din drojdie iar cea mai cunoscuta este Saccharomyces boulardii.

 

 

Tulpini Lactobacillus Tulpini Bifidobacterium
L. acidophilus B. adolescentis
L. casei B. animalis ( lactis)
L. crispatus B. bifidum
L. rhamnosus B. breve
L. gasseri  B. infantis
L. johnsonii   
L. paracasei  
L. plantarum  
L. reuteri   

 

Tabel - Lista de bacterii benefice

 


Antibioticele se numara printre medicamentele ce pot produce dezechilibre la nivelul florei bacteriene
 
 
4. Surse de probiotice
Probioticele sunt culturi vii de microorganisme nepatogene care se regasesc sub forma mixta sau singulara, disponibile atat in alimente cat si in suplimentele alimentare. Asadar este posibil chiar si acum sa ai in alimentatia ta zilnica, produse care sa aduca un aport de microorganisme bune organismului tau. In principiu putem discuta despre 2 categorii de probiotice, unele naturale iar altele special concepute prin formule farmaceutice. Ca si surse naturale de probiotice putem enumera: lactatele fermentate, unele branzeturi moi, chefirul, muraturile in saramura. Pe de cealalta parte sunt suplimentele special create cu probiotice care se gasesc sub o diversitate de moduri de prezentare, de la capsule, pastile pana la pulberi sau forme lichide. De regula, administrarea de probiotice este recomandata in combinatie cu prebioticele. Prebioticele fiind carbohidrati complecsi ce asigura hrana microorganismelor bune de la nivelul sistemului gastrointestinal. Tipuri de prebiotice: inulina, oligofructoza, lactuloza, amidonul si pectina.

 
5. Administrarea de probiotice
In principiu, probioticele sunt suplimente alimentare destinate atat pentru adulti cat si pentru copii, insa administrarea lor trebuie sa se faca numai sub stricta indrumare a unui medic. Sunt si cateva situatii in care nu sunt recomandate: pancreatita, sistemul imunitar slabit, alergic la una din componentele produsului. In plus, trebuie sa stii ca sunt probiotice special create pentru adulti si altele dedicate special copiilor. Si nu orice probiotic care ti se pare exelent in urma informarilor tale, se potriveste perfect cu nevoile tale. Recomandarea noastra este ca inainte sa decizi nevoia de administrare a unor probiotice sa te consulti cu medicul de familie sau cu medicul pediatru. De echilibrul microorganismelor bune depinde starea de sanatate a intregului organism uman. Iar orice dezechilibru generat de diferiti factorii, trebuie remediat imediat sub stricta indrumarea a unui medic.

Iar noi sustinem echilibrul din orice punct de vedere si iti prezentam mai jos gama noastra de probiotice, astfel incat sa ai de unde alege probioticul recomandat.

 

 

 

 

 

 

 

Ne dorim ca informatiile scrise, imaginile si elementele grafice prezentate in articolul nostru sa-ti fie de folos. Acestea vor fi considerate doar o informare generala, ele nu substituie in niciun caz o recomandare specializata. Iti recomandam ca inainte de a actiona sub orice forma, ca urmare a unei informatii prezentate in articolul nostru, sa apelezi prioritar la recomandarile unui specialist din domeniul vizat de textul redactat!


 

  • ● https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4045285/
  • ● https://my.clevelandclinic.org/health/articles/14598-probiotics

 


Data ultimei actualizari: 05-05-2022

Produse ce contin Probiotice

Acest site folosește cookies pentru a furniza servicii și funcționalități personalizate. Prin vizitarea site-ului nostru, îți dai acordul pentru descărcarea acestor cookies.Am inteles

Poți afla mai multe despre cookies și poți schimba setările lor aici.